O nouă galerie a ansamblului de tuneluri de pe A1 (Margina-Holdea) a fost străpunsă, pe sensul Lugoj-Deva
Un nou pas major în construcția secțiunii de autostradă Margina-Holdea (A1) a fost făcut astăzi, odată cu finalizarea străpungerii galeriei Tunelului 1, pe sensul de deplasare Lugoj-Deva. La finalul lunii iulie era străpuns primul tunel din întreg ansamblul, pe sensul Deva-Lugoj.
Lucrările la acest tunel au fost executate prin metoda austriacă, o tehnologie modernă, de mare precizie, folosită pe scară largă în construcția infrastructurii rutiere europene.
Progres de 44% pe întreaga secțiune
Potrivit datelor transmise de constructor, asocierea româno-bosniacă Spedition UMB – Euro Asfalt, șantierul a ajuns la un progres fizic de 44% pe întreaga secțiune.
„Asocierea de constructori din România și Bosnia (Spediion UMB-Euro Asfalt) a ajuns la un progres de 44% pe întreg șantierul, iar în acest moment lucrările se concentrează pe finalizarea altor două secțiuni importante: Tunelul 2 și Tunelul Cut&Cover”, a precizat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
La Tunelul 2, lucrările de foraj au avansat până la 445 de metri din totalul de 1.985 de metri pentru galeria dreaptă și 447 de metri din 1.825 pentru cea stângă. În cazul Tunelului Cut&Cover, s-au forat 143 de metri din 302 pe galeria dreaptă și 219 din 228 pe cea stângă, apropiindu-se astfel de final.
Ministrul Transporturilor, în vizită pe șantier
Ministrul Transporturilor Ciprian Șerban a atras atenția că ritmul de lucru trebuie accelerat de către constructor pentru respectarea termenelor limită.
„Anul viitor, această secțiune trebuie finalizată pentru a putea circula neîntrerupt pe autostradă, de la Boița la Nădlac, pe o distanță de ~360 km”, a spus Ciprian Șerban.
Peste 750 de muncitori și 200 de utilaje sunt mobilizați zilnic pe șantier, pentru a menține ritmul de lucru și a respecta termenul de finalizare stabilit.
Contractul de proiectare și execuție, în valoare de 1,82 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).