Progrese majore pe autostrada A1 Margina–Holdea. Structurile sunt aproape finalizate, lucrările la tuneluri continuă în ritm susținut

3 Min Read
Foto: DRDP Timișoara

Cei 960 de piloți au fost forați, iar radierul la pasajul peste calea ferată este realizat în proporție de 80%. La tuneluri se lucrează în trei schimburi

Pe sectorul lipsă al autostrăzii A1 Lugoj–Deva, între Margina și Holdea, lucrările înaintează vizibil atât în zona structurilor, cât și în zona tunelurilor. Antreprenorul a reușit să finalizeze forarea tuturor celor peste 960 de piloți prevăzuți în proiect pentru cele 13 structuri (pasaje, viaducte și structuri casetate).

Unul dintre cele mai importante puncte ale șantierului este pasajul peste calea ferată Lugoj–Ilia, care are o lungime de aproximativ 1.085 de metri. Aici, stadiul turnării radierelor a depășit 80%. În celelalte puncte de lucru, lucrările la radier, elevații, rigle, armare și betonare se desfășoară în paralel, aflându-se în stadii diferite de execuție.

Progrese majore la tunelurile pentru urși

Pe subsecțiunea E2 a autostrăzii, între kilometrii 52+870 și 55+600, sunt prevăzute cele două tuneluri unidirecționale, cele mai complexe structuri ale acestui proiect. În zona de tip cut & cover, pe partea stângă a tunelului, s-a avansat cu aproape 40 de metri de săpătură. Pe partea de ieșire dreapta, placa superioară turnată a depășit 120 de metri lungime.

Lucrările la tuneluri continuă în ritm susținut, cu echipe care lucrează în trei schimburi, pentru a respecta graficul de execuție. Este una dintre cele mai dificile și costisitoare secțiuni de infrastructură rutieră aflate în lucru în prezent în România.

Proiect strategic, finanțat din fonduri europene și guvernamentale

Finalizarea acestui tronson este esențială pentru a închide complet coridorul de autostradă Nădlac–Sibiu, parte a rețelei TEN-T și a coridorului european Rin–Dunăre. Segmentul Margina–Holdea, cu o lungime de circa 9 kilometri, a rămas ultimul punct nevralgic al A1. Traficul este deviat în prezent pe DN68A, un drum suprasolicitat și cu numeroase probleme de siguranță.

Valoarea contractului pentru acest lot se ridică la aproximativ 1,83 miliarde lei. Durata de execuție este de 45 de luni de la ordinul de începere.

Citește: VIDEO. Progrese pe șantierul autostrăzii Lugoj–Deva, lotul Margina–Holdea. „Lumina de la capătul tunelului” s-ar putea vedea până la finalul lunii, anunță CNAIR

Niciun comentariu

Lasă un răspuns