VIDEO. Progrese pe șantierul autostrăzii Lugoj–Deva, lotul Margina–Holdea. „Lumina de la capătul tunelului” s-ar putea vedea până la finalul lunii, anunță CNAIR

3 Min Read

Lucrările la lotul 2 al autostrăzii Lugoj–Deva, pe secțiunea Margina–Holdea, avansează într-un ritm susținut. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 25%, pe șantier fiind mobilizate echipe de aproximativ 800 de muncitori și 200 de utilaje

Lucrările pe lotul mult așteptat al autostrăzii Lugoj-Deva avansează. Un punct esențial al acestui proiect îl reprezintă construirea a două tuneluri rutiere formate din galerii unidirecționale, cu o lungime cumulată de circa 2 km.

Până în prezent, s-au forat 400 de metri la tunelul 1 și 57 de metri la tunelul 2, folosindu-se metoda austriacă de excavație (NATM – New Austrian Tunneling Method). Tehnologia a fost utilizată și în construcția tunelurilor de pe autostrada Sibiu–Pitești, între Curtea de Argeș și Tigveni.

CNAIR anunță că prima străpungere la unul dintre segmentele tunelului 1 ar putea avea loc până la sfârșitul lunii iulie. Această etapă reprezintă un pas semnificativ în avansarea lucrărilor, dat fiind gradul de complexitate al secțiunii. Terenul accidentat a generat dificultăți tehnice pentru ceea ce presupune infrastructura de tunel.

Video: Facebook/Cristian Pistol, președinte CNAIR

Secțiunile D și E ale autostrăzii Lugoj–Deva, parte a acestui lot, au o lungime totală de aproximativ 10 kilometri. Acestea ultimele care lipsesc pentru a asigura continuitatea completă a autostrăzii între Lugoj și Deva. Realizarea acestor tuneluri a fost întârziată ani la rând din cauza problemelor de mediu și a rezilierii contractului inițial.

Prin accelerarea acestor lucrări și respectarea termenelor asumate, proiectul are potențialul de a elimina unul dintre cele mai costisitoare puncte de blocaj din rețeaua de autostrăzi din vestul țării. Odată finalizat, noul lot va asigura un flux rutier continuu pe coridorul pan-european Rin–Dunăre.

Contractul, cu o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA), este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), termenul de finalizare și deschidere a traficului fiind stabilit pentru anul 2026. Lucrările sunt executate de asocierea UMB Spedition – Euro-Asfalt DOO, o colaborare între constructori români și bosniaci.

Citește: Timișoara atrage fonduri europene pentru o nouă linie de tramvai între Gara de Nord și Solventul

Niciun comentariu

Lasă un răspuns