Autostrada Timișoara – Moravița va avea un traseu de 73 km, șase noduri rutiere și numeroase lucrări de artă. Licitația pentru primele două loturi este preconizată pentru sfârșitul lunii august sau începutul lunii septembrie
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că Autostrada Timișoara – Moravița ar putea fi lansată la licitație la finalul lunii august sau începutul lunii septembrie. Studiul geotehnic a fost finalizat, iar studiul de fezabilitate urmează să fie încheiat până la sfârșitul lunii iulie. În luna august, Guvernul va aproba indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect.
Primele două loturi ale autostrăzii sunt așteptate să fie scoase la licitație, în timp ce al treilea lot, care include punctul de trecere a frontierei cu Serbia, nu a fost selectat pentru finanțare prin CEF. Grindeanu a subliniat că estimarea costurilor pentru punctul de trecere a frontierei, de jumătate de miliard de euro, este dublă față de cea de la Nădlac și că nu este justificată, având în vedere traficul prin Moravița.
În luna mai, Grindeanu a exprimat nemulțumirea față de acordul româno-sârb, conform căruia România ar trebui să suporte integral costurile construirii punctului de trecere a frontierei la Moravița, estimate la 400 de milioane de euro.
Traseul autostrăzii A9, cu o lungime de 73 km și o viteză de proiectare de 140 km/h, va trece prin mai multe localități, inclusiv Remetea Mare, Recaș și Moravița. Proiectul include 46 de viaducte și poduri, 193 de podețe și diverse dotări, precum centre de întreținere și coordonare, parcări și spații de servicii.
CNAIR intenționează să finanțeze secțiunea de 2,1 kilometri de la granița cu Serbia prin fonduri de mobilitate militară, valoarea totală a proiectului fiind de 266 milioane de euro.
VĂ RECOMANDĂM ȘI: