Au fost demarate lucrările de modernizare a căii ferate pe Lotul 1 Caransebeș-Lugoj

2 Min Read
Foto: Arhivă / CFR Infrastructură Timișoara

Din luna septembrie se desfășoară lucrări de modernizare pe calea ferată Caransebeș-Lugoj, alăturându-se celorlalte 3 loturi aflate deja în execuție

Lucrările de modernizare a liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad au intrat într-o nouă etapă. În luna septembrie 2025, au fost demarate lucrările pe Lotul 1 Caransebeș-Lugoj. Acest lot completează astfel șantierul celorlalte trei deja aflate în execuție.

Proiectul, ce vizează modernizarea a 162 de kilometri de cale ferată, are ca obiectiv creșterea vitezei maxime de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă, aliniind astfel infrastructura feroviară din regiune la standardele europene.

În prezent, în stațiile Caransebeș și Caransebeș Triaj, precum și pe intervalul Găvojdia-Căvăran, se desfășoară lucrări pregătitoare, printre care: tăierea vegetației din zona feroviară, relocarea și protejarea cablurilor de fibră optică și a utilităților, săpături pentru demontarea suprastructurii vechi, realizarea diagnosticului arheologic intruziv, aprovizionarea cu materiale și amenajarea depozitelor logistice, precum și construirea drumurilor tehnologice.

Lucrările sunt executate de Asocierea Rail Works, formată din Alstom Transport SA (lider), Arcada Company SA și Euro Construct Trading 98 SRL. Lotul 1 are o lungime de 39,56 kilometri, o durată de execuție de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru lucrări, iar valoarea contractului se ridică la 1,344 miliarde lei (fără TVA).

Modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Lugoj reprezintă o investiție strategică pentru conectivitatea regiunii de vest. Proiectul va contribui la reducerea timpilor de călătorie, la creșterea siguranței circulației, precum și la dezvoltarea economică durabilă a zonei. Proiectul reprezintă un pas important în direcția modernizării rețelei feroviare românești. Obiectivul este esențial pentru integrarea completă a României în coridoarele transeuropene de transport (TEN-T).

Citește: Timișoara zboară mai departe. Wizz Air lansează cinci rute noi și o aeronavă suplimentară

Niciun comentariu

Lasă un răspuns