Un pas important pentru infrastructura Timișoarei: structura de beton a fost poziționată cu succes sub cele 10 linii de tren, după luni de provocări și întârzieri
După luni de provocări și incidente neprevăzute, cea mai dificilă etapă a construcției Pasajului Solventul din Timișoara a fost finalizată. Luni, chesonul de beton, o impresionantă structură de 70 de metri lungime și 28 de metri lățime, a fost împins complet sub cele 10 linii de cale ferată, conectând astfel zona spre Calea Bogdăneștilor.
Această etapă crucială a proiectului a fost marcată de numeroase dificultăți, inclusiv surpări repetate ale terenului dintre liniile ferate, care au început încă din ianuarie. Deși ultimele incidente s-au produs chiar în urmă cu câteva zile, ele nu au afectat traficul feroviar.
CITEȘTE ȘI: ALERTĂ METEO. Un val de praf saharian lovește România! Avertisment pentru populație
În continuare, urmează lucrări tehnologice complexe pentru integrarea chesonului cu radierul și consolidarea întregii structuri. Deși Pasajul Solventul, o investiție de peste 28 de milioane de euro, trebuia finalizat încă din ianuarie 2024, autoritățile locale speră ca, până în vara acestui an, acesta să fie deschis pentru mașini, biciclete și pietoni.
Pe de altă parte, tramvaiele vor putea circula prin pasaj abia peste câțiva ani. Motivul este necesitatea construirii unui pod peste Bega, care să facă legătura cu cartierul Dâmbovița. Procedurile pentru proiectarea și execuția acestuia vor începe după obținerea unei finanțări europene, pentru care cererea a fost deja depusă.