A fost semnat contractul pentru construcția Lotului 2, Salonta – Chișineu Criș, cu termen de finalizare în 24 de luni și un buget de peste 2,7 miliarde de lei
Un nou pas major în dezvoltarea infrastructurii vestului țării a fost făcut prin semnarea contractului pentru construcția Lotului 2 al Drumului Expres Arad – Oradea. Tronsonul are o lungime de 39,7 km, între Salonta și Chișineu Criș, la care se adaugă un drum de legătură de 10 km până la granița cu Ungaria.
Proiectul include 26 de lucrări de artă, printre care un pod de 1.091 metri peste Crișul Alb.
„Acest nou drum de mare viteză face parte din coridorul strategic care va asigura legătura între Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Mediderană, urmând a constitui de asemenea si un pol de atracție pentru traficul de tranzit”, spune directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Drumul Expres Arad – Oradea, parte a coridorului strategic care va lega Marea Baltică de Marea Neagră și Marea Mediterană, va avea în total 120,47 km și este împărțit în trei loturi:
- Lot 1: Oradea – Salonta, 33,7 km (+ 5,3 km drum de legătură la DN79), contract semnat în mai 2025;
- Lot 2: Salonta – Chișineu Criș, 39,7 km (+ 10 km drum de legătură la granița cu Ungaria), contract semnat astăzi;
- Lot 3: Chișineu Criș – Arad, 47,07 km (+ 2,9 km drum de legătură la zona industrială Arad Vest), aflat în prezent în contestație la CNSC.
Contractul a fost atribuit asocierii Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia) – Straco Holding SRL (România), cu un termen de execuție de 24 de luni și un buget de 2,76 miliarde de lei, fără TVA.
Citește: Noua descărcare de pe A1, la Sânandrei, aproape gata. Lucrările au ajuns la 92% din execuție
