Constructorul, asocierea UMB Group – Euro-Asfalt, lucrează simultan la galerii, terasamente, poduri și pasaje, cu peste 800 de muncitori și 200 de utilaje mobilizate pe șantier
Lucrările la sectorul lipsă al autostrăzii A1, între Margina și Holdea, înaintează într-un ritm susținut. Potrivit celor mai recente informații, pe șantier sunt deschise 11 fronturi de lucru pentru realizarea galeriilor celor două tuneluri, un proiect esențial pentru finalizarea legăturii rutiere continue dintre Deva și Timișoara.
Echipele lucrează simultan la excavații, evacuarea materialului, montarea umbrelelor de protecție și a ancorelor, precum și la aplicarea straturilor de torcret (beton pulverizat). În paralel, se desfășoară lucrări ample de consolidare a terenului în zona tunelurilor.
La Tunelul 1, prima galerie a fost deja străpunsă, iar constructorii lucrează acum la structura de rezistență, se betonează radierul și se pregătește montarea hidroizolației. La a doua galerie, lucrările la radier au început, marcând o nouă etapă în execuție.
În zona Tunelului 2, unde o parte din lucrări se realizează prin metoda „cut & cover” (săpătură deschisă), protecțiile executate la suprafață sunt aproape finalizate, iar lucrările în subteran au demarat deja.
Pe lângă lucrările din tuneluri, antreprenorul continuă activitatea la terasamente, sisteme de scurgere a apelor, poduri și pasaje, unde se realizează armări, cofrări, rigle și cuzineți, precum și montarea dispozitivelor antiseismice.
La sfârșitul lunii octombrie, stadiul fizic al lucrărilor a depășit 40%, cu o mobilizare impresionantă. Aproximativ 800 de muncitori și peste 200 de utilaje sunt active zilnic pe șantier.
Această mobilizare dă speranțe că segmentul lipsă al A1, unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din vestul țării, ar putea fi finalizat conform graficului, punând capăt „pauzei” de autostradă dintre Deva și Timișoara.

