Constructorul FCC Construction are mobilizate echipe pe întreg traseul al Lotului 2, stadiul fizic al lucrărilor ajungând în prezent la 48%
Proiectul are ca obiectiv principal creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru cele de marfă, contribuind la modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării și la creșterea mobilității regionale.
În această perioadă, se execută lucrări pregătitoare în vederea deschiderii mai multor tronsoane modernizate. Până la sfârșitul lunii noiembrie este programată deschiderea firului II proiectat între HM Topolovăț și stația Recaș, inclusiv liniile aferente, aproximativ 16 kilometri de cale ferată modernizată, cu 11 aparate de cale montate în cele două stații. La începutul lunii decembrie urmează să fie deschis și firul I proiectat din stația Remetea Mare, însumând circa 4 kilometri de linie modernizată, tot cu 11 aparate de cale.
Aceste segmente se adaugă celor 20 de kilometri de linie deja dați în exploatare anterior, reprezentând noi pași în realizarea proiectului.
În paralel, se desfășoară lucrări de montare a suprastructurii feroviare, execuție a panourilor fonoabsorbante în stația Belinț, amenajare a peroanelor în stațiile Recaș, Ghiroda, Izvin și Belinț, lucrări la podurile peste râurile Bega și Timiș, la podul de la km 549+030, precum și la mai multe podețe, operațiuni de săpături și umplutură în zonele de terasament și montare a liniei de contact.
Proiectul este unul dintre cele mai importante investiții feroviare derulate în vestul României, parte a strategiei de modernizare a rețelei TEN-T. Linia Caransebeș-Timișoara-Arad, cu o lungime totală de 162 kilometri, este modernizată integral prin fonduri europene din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Citește: Prima întâlnire a noului prefect cu reprezentanții instituțiilor din județul Timiș