Proiect de miliarde. Timișoara Vest va avea o centură de 14 km, cu 10 poduri și pasaje! Lucrările încep în acest an

By Redacție Add a Comment 3 Min Read
3 Min Read
Centura Vest Timișoara prinde viață: 14 km, 4 benzi, 10 poduri și pasaje impresionante

14 kilometri de infrastructură modernă, 10 poduri și pasaje, 4 noduri rutiere – Centura Vest Timișoara promite să transforme traficul și economia regiunii în doar 2 ani și jumătate!

Centura de Vest a Timișoarei devine realitate, cu o lungime de aproape 14 kilometri, patru benzi de circulație și 10 poduri și pasaje impresionante. Contractul de 1,41 miliarde lei (fără TVA) a fost semnat joi, la Timișoara, între Ministerul Transporturilor și constructorul turc NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ. Lucrările trebuie finalizate în 30 de luni, dintre care 6 luni sunt alocate pentru proiectare.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că proiectul este unul esențial pentru fluidizarea traficului în Timișoara și pentru închiderea inelului de centură al orașului.

„Această investiție va închide centura Timișoarei, având un standard superior: patru benzi, pasaje și noduri rutiere complexe. Constructorul este unul experimentat, cu un istoric solid în România, și avem garanția că va respecta termenele stabilite,” a precizat ministrul.

Traseu strategic cu structuri impresionante

Noua șosea va începe din viitoarea descărcare a Autostrăzii Vestului, la Sânandrei, și va traversa zonele administrative ale localităților Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român, conectându-se cu Centura Sud în zona cartierului Freidorf. Pe traseu vor fi construite patru noduri rutiere și structuri complexe, inclusiv:

• Un pasaj de 779 de metri peste linia CFR 218, cel mai lung din proiect;

• Un alt pasaj de 752 de metri peste DN 59A și Magistrala CFR 100;

• Două pasaje suplimentare de 455 și 451 de metri, peste DN 6 și râul Bega.

Toate aceste structuri sunt proiectate pentru o viteză maximă de 120 km/h, cu excepția unor segmente care impun o reducere la 80 km/h, din cauza traversării canalului Bega și a conexiunii cu Centura Sud.

Impact semnificativ pentru trafic și economie

Noua centură va reduce semnificativ aglomerația din oraș, facilitând transportul rutier și industrial din regiune. Proiectul este finanțat prin Programul de Transport 2021-2027 și reprezintă un pas important pentru modernizarea infrastructurii rutiere din vestul țării.

„Această investiție este vitală pentru dezvoltarea economică a zonei și pentru mobilitatea locuitorilor. Timișoara devine un punct strategic pe harta transporturilor din România,” a subliniat Grindeanu.

Primele lucrări sunt programate să înceapă la sfârșitul acestui an, imediat după finalizarea proiectării. Până atunci, alte investiții conexe, cum ar fi descărcarea de pe autostrada A1 la Sânandrei, sunt pe cale să fie finalizate în această vară.

Centura Vest Timișoara nu este doar un proiect de infrastructură, ci un simbol al modernizării și al progresului în regiune.


Share This Article
Leave a Comment

Lasă un răspuns