Proiectul de modernizare a liniei de aproape 55 de kilometri aduce intervenții majore la pasaje, poduri și stații, fără a opri traficul feroviar
Proiectul de modernizare a liniei feroviare pe Lotul 4 Ronat Triaj – Arad, parte a investițiilor strategice pentru infrastructura de transport din vestul țării, a depășit stadiul de execuție de 20%. Lucrările sunt realizate de asocierea Webuild Spa – Partecipazioni Italia Spa – Salcef Spa, pe o distanță totală de 54,86 km, și vizează creșterea vitezei de circulație, a capacității și a siguranței traficului feroviar.
Printre intervențiile aflate în derulare se numără:
- lucrări la terasamente (umpluturi, excavații și săpături);
- lărgirea pasajului superior existent Șagu (km 41+792);
- armare, cofrare și turnare beton la pilonii forați de la km 18+729 și km 13+856;
- cofrare și armare grinzi de fundare pentru lansarea tablierului metalic, armarea elevației Pilă 7 și uzinarea tablierului cu grinzi cu zăbrele la podul peste Mureș (km 2+603);
- lucrări la peroanele din stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara și Vinga;
- terasamente pentru drumuri temporare și devieri de trafic rutier, precum și turnarea betonului la pilonii forați pentru pasajul de la km 5+330.
Un aspect esențial al proiectului îl reprezintă complexitatea execuției: toate lucrările se fac fără oprirea circulației trenurilor pe linia existentă, ceea ce menține transportul feroviar funcțional pe durata șantierului.
Investiția este parte a programului de modernizare a infrastructurii feroviare naționale și are rolul de a reduce timpii de călătorie, de a spori siguranța și de a facilita transportul de mărfuri pe un culoar strategic ce leagă vestul României de coridoarele europene.