TIMIȘOARA. Compania spaniolă FCC va construi o nouă linie feroviară electrificată de 5 kilometri, transformând Timișoara în al doilea oraș din România cu acces direct pe calea ferată la aeroport. Proiectul va moderniza și secțiuni existente, cu finalizarea lucrărilor estimată în 30 de luni
Compania spaniolă FCC a obținut un contract în valoare de aproximativ 300 de milioane de lei pentru proiectarea și execuția unei noi linii de tren care va conecta Aeroportul Internațional Timișoara cu rețeaua feroviară națională, conform informațiilor furnizate de Economedia. CFR Infrastructură a transmis notificarea oficială pe 2 septembrie, iar până la data de 16 septembrie nu au fost depuse contestații, ceea ce deschide calea pentru începerea lucrărilor.
CITEȘTE ȘI: Situație incredibilă la cea mai nouă maternitate din Timișoara. Ploaia a inundat saloanele și holurile
Durata totală a contractului este de 30 de luni, dintre care primele 8 luni sunt alocate proiectării tehnice, iar următoarele 22 de luni pentru execuția efectivă a lucrărilor. Proiectul presupune construirea unei linii noi de 5 kilometri, care se va desprinde din Magistrala M 100 București – Timișoara și care va fi complet electrificată. În plus, contractul include și modernizarea unei secțiuni de 5,2 kilometri din linia existentă Timișoara Est – Radna.
Această investiție reprezintă un pas important pentru infrastructura de transport din vestul României, transformând Timișoara în al doilea oraș din țară care va beneficia de o conexiune feroviară directă cu aeroportul, după București, unde linia de tren metropolitană leagă capitala de Aeroportul Otopeni. Proiectul a fost aprobat de Guvern la începutul anului 2023 și face parte din eforturile de modernizare și extindere a infrastructurii feroviare, având ca sursă de finanțare fondurile din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
FCC nu este la primul său contract major în România, având în derulare alte proiecte importante cu CFR Infrastructură, precum lucrările de modernizare la lotul 3 al Magistralei 300 Cluj – Oradea și lotul 2 din Magistrala M 100 Lugoj – Timișoara Est, proiecte care totalizează peste 4 miliarde lei.
Această nouă linie de tren va oferi un impuls semnificativ mobilității regionale, facilitând accesul rapid și ecologic la Aeroportul Internațional Timișoara și contribuind la reducerea traficului rutier din zonă. Odată finalizată, linia va juca un rol crucial în dezvoltarea transportului intermodal în România.