Echipele constructorilor UMB și Euro Asfalt continuă într-un ritm susținut lucrările la tunelurile de pe lotul de autostradă A1 Margina–Holdea
Ambele galerii ale primului tunel, cel mai scurt, se construiesc prin metoda de forare, utilizând tehnologia austriacă NATM. Prima galerie a fost deja străpunsă la sfârșitul lunii iulie. În prezent se lucrează la structura de rezistență, așa-numita „cămășuială” a tunelului. La cea de-a doua galerie s-au forat peste 220 de metri, cu perspectiva de a fi străpunsă în această toamnă.
Pentru cel de-al doilea tunel, lung de aproape 2 kilometri, constructorii folosesc atât forarea, cât și metoda „cut and cover”, care presupune săpături deschise sub incinte de piloți și plăci de suprafață. Pe această secțiune sunt în derulare lucrările la ecranele de piloți și la placa de acoperire, în timp ce dinspre zona de forare au început intrările în subteran.
Tot la tunelul 2, portalul principal, cu o lungime de 234 de metri, a fost finalizat, iar sub acesta au început excavațiile. La cealaltă galerie, unde portalul este mai scurt, lucrările de pătrundere în subteran sunt de asemenea în curs.
În paralel cu lucrările la tuneluri, antreprenorul desfășoară intervenții pe întreg traseul autostrăzii: terasamente, sisteme de scurgere a apelor, podețe, dar și pasaje pentru traversarea văilor și a căii ferate.
Citește: Timișoara inaugurează primul Centru de Zi pentru Tineri cu Dizabilități din România!