Modernizarea liniei feroviare Caransebeș–Timișoara–Arad avansează cu lucrări intense pe două loturi cheie

3 Min Read
Foto: CFR Infrastructură Timișoara

Proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebeș–Timișoara–Arad, finanțat prin PNRR, progresează semnificativ. Viteza de circulație după finalizarea lucrărilor va crește la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru cele de marfă

Lotul 4 Timișoara–Arad înregistrează un avans considerabil. Procentul de execuție a depășit 15%. Un obiectiv major în acest segment este noul pod peste Mureș, amplasat la kilometrul 2+610.

În prezent, se montează grinzile cu zăbrele simple, cu sistem triunghiular. Două dintre cele nouă grinzi au fost deja finalizate. De asemenea, sunt în curs lucrările la pilele 7 și 8, situate pe malul râului.

Foto: CFR Infrastructură Timișoara

Podul are o structură complexă, alcătuită dintr-o deschidere principală de 180 m, de tip arc metalic cu cale jos. Aceasta este completată de 9 deschideri secundare de câte 50 m, de tip grinzi cu zăbrele. Infrastructura include două culee și nouă pile.

Modernizarea acestei linii feroviare va reduce timpii de călătorie, va crește siguranța și va permite o mai bună conectivitate regională.

Foto: CFR Infrastructură Timișoara

VIDEO. Stadiul lucrărilor pe Lotul 2.

Totodată, CFR Infrastructură Timișoara anunța în urmă cu o săptămână stadiul lucrărilor pe Lotul 2, între Lugoj și Timișoara Est

Și aici, lucrările au depășit pragul de 30% al execuției. Se lucrează în ritm alert pe întregul traseu, iar la începutul lunii iunie vor fi date în exploatare tronsoanele modernizate.

Captură video: Facebook/CFR Infrastructură Timișoara

Constructorul FCC Construcción SA finalizează în această perioadă circa 6 kilometri de linie nouă, aferentă firului II proiectat. Intervențiile se concentrează în zona stației CF Belinț:

  • 2 km între Lugoj și Belinț
  • 2 km în stația Belinț, cu montarea a 6 aparate de cale
  • 2 km între Belinț și Chizătău

În stația Belinț se finalizează și primul peron modernizat, aferent liniilor III și IV. Acesta va deservi noua linie de circulație. După devierea traficului pe firul modernizat, constructorul va putea lucra pe firul vechi. Acesta urmează a fi demontat și reconstruit conform noilor standarde.

Niciun comentariu

Lasă un răspuns