DRDP Timișoara a finalizat procedura de evaluare a ofertelor pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar extinderii Variantei de Ocolire Timișoara Nord (DN6 – DN69) la patru benzi de circulație. Contractul a fost atribuit asocierii VENTRA PROJECT MANAGEMENT S.R.L. & UTIBER Közúti Beruházó Kft, cu o valoare de 3.542.646 lei, fără TVA
Extindere centură Timișoara. Acesta este obiectivul major al proiectului lansat oficial de DRDP Timișoara, prin atribuirea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar transformării Variantei de Ocolire Timișoara Nord (DN6–DN69) într-un drum modern cu patru benzi. Este un pas crucial pentru fluidizarea traficului și adaptarea infrastructurii la volumul actual de circulație din zonă, puternic influențat de dezvoltările rutiere recente.
O centură care are nevoie de modernizare, de la 2 la 4 benzi
Varianta de Ocolire Timișoara Nord este primul tronson al centurii ocolitoare a municipiului Timișoara, dat în folosință în 2010, cu o lungime de 12,6 km și două benzi de circulație. Proiectată încă din anul 1997, infrastructura acestui drum reflectă realitățile traficului de acum aproape 30 de ani — complet depășite de evoluția urbană și economică a zonei.
În ultimii ani, dezvoltarea altor obiective rutiere care se conectează direct la această variantă de ocolire a condus la o creștere semnificativă a volumului de trafic. În prezent, acest sector rutier vital nu mai poate asigura un trafic fluent și sigur în condițiile actuale de circulație.
tudiul de fezabilitate reprezintă primul pas esențial pentru extinderea la patru benzi a Variantei de Ocolire Timișoara Nord. Acesta va analiza în detaliu toate aspectele tehnice, economice și de siguranță rutieră necesare modernizării tronsonului, inclusiv reconfigurarea intersecțiilor la nivel.
Durata de realizare a studiului este de 12 luni, calculate de la data emiterii ordinului de începere.